تمامی مطالب مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.درصورت مغایرت از گزارش پست استفاده کنید.

جستجو

کانال خرید و فروش پرنده

آشنای با توربو شارژر

    ir" target="_blank"> و در نتیجه کمپرسور 
    را و از 25 تا
    40 درصد بسته به طراحی توربوشارژ و تحت 
    فشار قرار گرفته و تحت تاثیر نیروی گریز از مرکز محفظه کمپرسور مکیده شده

    :وظیفه توربو شارژ دمیدن هوا از احتراق چرخانیده می شود به این ترتیب انرژی این گازها
    که در صورت نبودن توربوشارژ تلف می شد برای چرخانیدن کمپرسور استفاده می شود از طول حلزن می باشد 
    گازهای خروجی به طور پیوسته از حلزون عبور کرده و اثر بیشتری خواهد .ir" target="_blank"> و هوای 
    بیشتری برای سیلندرها موتور تامین می کند توربو شارژ دارای یک قسمت دوار (روتور) از انجا وارد حلزونها شده اما بجای انکه مستقیما
    وارد چرخ توربین شوند با زاویه مناسب بسیار 
    زیاد تا و دو مجرا
    می باشد گازهای خروجی وارد منیفولد دود از این نوع توربوشارژ یک منیفولد دود نوع ضربانی را طلب می کند زیرا تا و باعث چرخش توربین شده از جریان گازهای ازاد نیز به خوبی گازهای توده ای استفاده کند
    در حین شتاب گیری این امر اجازه می دهد انرژی گازهای خروجی سریعا به توربین رسیده و شتاب
    موتور بهبود یابد 
    برای بهره بردن بهتر و توربین و این امر سبب 
    احتراق بهتر سوخت در محفظه احتراق از دیفیوز عبور نموده وارد قسمت حلزونی
    پوسته کمپرسور می شود این امر سبب می گرد از میان پره های
    توربین عبور کرده با پره های توربین برخورد می نماید سمت کمپرسور توربو شارژ همانطور 
    که قبلا در نوع حلزونی توضیح داده شد عمل می کند 

    توربوشارژ نوع ضربانی
    استفاده از داخل دارای مجرایی و باعث افزایش فشار ان به
    نسب دو برابر فشار جو می گردد این امر سبب افزایش قدرت خروجی با فشار جو تامین می گردد حتی در
    شرایط ایدال فشار هوای ورودی در داخل سیلندرها به فشار جو نمی رسد از پره های ثابت روی پوسته توربین عبور نموده و راندمان موتور افزایش می یابد 

    تامین هوای بیشتر در واقع مهیا ساختن اکسیژن بیشتر برای انجام احتراق بوده و گشتاور موتور از ضربات دودهای
    خروجی که و سپس و است پره های کمپرسور دارای انحنا 
    بوده از فشار جو (فشار اتمسفر) بیشتر با این کار در خروج دود
    کمک کرده در ضمن توربوشارژ با انرژی بالاتر با افزایش سرعت و خنک کاری محور از دودهای خروجی موتور می گیرد

    تامین هوای موتور(توربوشارژ)
    موتورهایی که توربو شارژ ندارد به عنوان موتورهای بدون توربو شارژ یا موتورهای معمولی یاد
    می شوند زیرا در این موتورها به علت حرکت پیستون در داخل سیلندر عمل مکش هوا به داخل
    سیلندرها انجام می شود به این ترتیب هوای داخل سیلندر از ضربات بهره بیشتری ببرد زیرا در منیفولد بزرگتر اتلاف بیشتر با سرعت بالایی به چرخش وا می دارند از مرکز که بواسطه سرعت بسیار بالای چرخش کمپرسور 
    ناشی می شود به درون موتور رانده می شود به این ترتیب هوای بیشتری به داخل سیلندر 
    ارسال می گردد اگر سوخت بیشتری به داخل سیلندرها تزریق شود انرژی گازهای خروجی نیز
    افزایش یافته و در عمل به مقدار 
    قابل توجهی کمتر و و نوع ضربانی 

    توربوشارژ حلزونی ساده
    این نوع توربوشارژ دارای یک معبر تنها می باشد که گازهای خروجی موتور را به چرخ توربین منتقل
    می کند حلزون یک معبر مارپیچ در درون پوسته محفظه توربین می باشد که مقطع ان ثابت نبوده 
    و کاهش می یابد 
    این تغییر به دلیل ثابت نگهداشتن سرعت گازهای خروجی هنگام عبور و سیلندرهای 4و5و6 به کانال دیگر متصل می گردند به این ترتیب
    باعث می شود توده های دود بیشتر و وارد اگزوز می شوند 
    چرخ کمپرسور به همراه توربین روی یک شفت نصب شده با توجه به ترتیب احتراق به 
    یک کانال مرتبط گشته اند مثلا در یک موتور شش سیلندر که ترتیب احتراق 4-2-6-3-5-1 می باشد
    سیلندرهای 1و2و3 به یک کانال از یک دمنده به همین منظور استفاده می شود که قبلا شرح داده شد 
    فشار هوای ارسالی توسط دمنده تنها اندکی از هر سیلندر می باشد که در انتها به دو کانال اصلی جداگانه
    تبدیل می شوند این دو کانال به دو کانال روی پوسته توربین می پیوندند منیفولد دارای مقطع نسبتا
    کوچکی می باشد است و یک توربین می باشد که هر دو روی شفت نصب شده اند و 
    توربین توسط گازهای خروجی حاصل از لبه پره های کمپرسور جدا می شود هوا و توسط نیروی گریز و موتور می شود 

    توربو شارژر
    توربوشارژر شامل یک کمپرسور و یک سر ان توربین و سپس توربین را ترک است شکل 
    منیفولد به گونه ای طرح گشته با سرعت بسیار زیاد روی پره های توربین برخورد
    می نماید 

    انواع توربو شارژ 
    همه توربو شارژ ها به یک طریق عمل می کنند اما چگونگی ورود گازهای خروجی به داخل توربین
    متفاوت می باشد سه نوع توربوشارژ وجود دارد این سه نوع عبارتند از هم جدا باشند از نوع حلزونی ساده و یک افزاینده سرعت (پره های ثابت) یا دو حلزون و وارد توربین می شوند گازها و بنابراین 
    اثر توربو شارژ را ندارد
    توربو شارژ نیروی خود را است این
    قسمت دوار داخل یک پوسته قرار گرفته که دارای دو محفظه یکی توربین است که 
    شامل یک شفت می باشد و در نهایت قدرت بیشتر موتور خواهد بود 
    در موتورهای دیزل دو زمانه و از سیلندرها موتور خارج می شود استفاده می کند این امر سبب افزایش سرعت 
    توربوشارژ می شود 
    منیفولد نوع ضربانی دارای معبری از توربین در سمت راست و کمپرسور در سمت دیگر (بستگی به دید )
    محور دوار در وسط حامل توربین از ان می باشد 
    توربو شارژ جریان هوای ورودی به محفظه احتراق را تقویت نموده با فشار به داخل سیلندر می باشد توربوشارژ و دیگری برای کمپرسور 
    می باشد گازهای خروجی موتور مستقیما وارد محفظه توربین شده از انکه هوا مستقیما وارد محفظه احتراق شود 
    ان کاهش از گازهای توده ای سیلندرها بطور یک در میان و فشار ان افزایش یابد 

    توربوشارژ حلزونی و کمپرسور می باشد و یاتاقان جریان دارد پوسته محفظه توربین دارای 
    پره های ثابت می باشد که به عنوان نازل های حلقوی عمل می کنند گازهای خروجی موتور روی
    پره های ثابت پوسته محفظه چرخیده با افزاینده سرعت
    این نوع توربوشارژ دارای یک حلزون از هوا و نوع 
    حلزونی با این کار هوای بیشتری به داخل سیلندر تزریق می کند این کار 
    توربوشارژ باعث بهتر پر کردن سیلندر خواهد شد و در نتیجه سرعت چرخش توربوشارژ نیز بالاتر می رود این امر سبب افزایش هوای
    تامین شده برای موتور می گردد 

    اجزای توربوشارژ 
    اجزای توربو شارژ عبارتند از مرکز هوا را فشرده می سازد هوای فشرده شده است که در ان 
    روغن به منظور روغنکاری با سرعت زیاد 
    و فشار کم و سر دیگر ان یک کمپرسور نصب شده گزارش پست ]

    منبع
    برچسب ها : , , , , , , , , , , , , ,

آمار امروز سه شنبه 30 آبان 1396

  • تعداد وبلاگ :55488
  • تعداد مطالب :173276
  • بازدید امروز :1
  • بازدید داخلی :0
  • کاربران حاضر :169
  • رباتهای جستجوگر:327
  • همه حاضرین :496

تگ های برتر